Saturday, October 30, 2010

Revision Week

Aduhaii bosan yang amat diwaktu jam menunjukkan pukol 1.04 a.m nieh.sunyi sepi dah dekat floor A100 Kolej Kediaman ke-4, Universiti Malaya…saje kan nk mention name kolej kesayangan i nieh..sayang sangatkah?? Ermmm..sayang kot even dah banyak ketara sangat perbezaan sejak dari 1st year 2008..zaman dahulu kala..2 tahun lepas actually sangat happening kolej nieh..but now dah cam hilang jea kegemilangannye..nak tawu kenape?? Haha..i pown xtawu dan haaa.. yang itu memang kite tidak akan tahu…bla bla bla..ape merapu nieh..topicnye yang betol nak berbicara pasal menjelang revision week nieh..or sinonim dengan study week..

Pendek kata, revision week nieh adalah minggu dimana para pelajar dan juga yang mane-mane mereka itu rase masih mahu melihat buku yang agak tebal dan tidak kurang juga memantau formula bagai mak nenek semuanyelah..rumus kew teori kew sume ade..perfecto lah katekan..hoho.Tapi ade yang lagi sinonim dengan revision week nieh..yang selalu sangat student buat time berlangsungnye minggu perah memerah otak nie..ok mari kite lihat list aktiviti hot mahasiswa juga mahasiswi sekalian..

  •  Haa..sepanjang I jadi mahasiswa di UM nieh..ape yang dapat I perhatikan..dan memang menjadi lumrah student yang dok kat hostel nieh menjadikan minggu ini sebagai cuti untuk pulang bergumbira di rumah.. yeayyy Home Sweet Home..tidak percaye?? Buktinye sekarang kat floor nieh since petang tadi dah ade yang tarik-tarik bagasi,angkut barang melambak bukit tunggu parent datang amik bagi yang menapak sendiri naek bus ,ticket bus dah panas kat dalam wallet meronta-ronta mau keluar..haha..uncle-uncle taxi memang untung banyak lah tyme nie sebab banyak coll masuk mintak di hantar ke Jalan Duta ataupun ke Bukit Jalil..lagi satu, bagi yang nk pulang ke Pantai Timur..Hentian Putra…hehe, revision week kali nie..i pulang ke umah juge..dah join da club..tapi I pulang sebab UM kasik cuti lame sangat sampi  3 weeks so,better lah pulang kan.. but if 1 week seperti kebiasaannye..i memang tak pulanglah..duduk di bilik..tapi xjuge studynye..kikiki.
  • Ya ampun..mase nielah juge keadaan mata menjadi semakin kronik..penyakit ketidoran yang melampau semakin bermaharajalela..penat sangat lah konon..macam semalam berkebun 8 ekar luasnye..penat,tapi penat tidolah time nieh..iyeanye dah jadi cam aktiviti wajib semasa minggu ini berlangsung..cam ade pertandingan lawan tido..xpayah la untuk tidak mengaku sebab ianya memang hakikat yang sebenar-benarnye..tidak mengira jantina male or female..i juga tidak terkecuali..tapi tido nikmat Cuma minggu nie bertambah berkilo-kilo nikmatnye..ngeee :D
  • Berdasarkan pemantauan yang dibuat juga..detik dan kala ini,tasik Varsity, lorong pejalan kaki, padang rugby, padang hoki, padang bola di Um nie akan dikerumuni oleh penghuni-penghuni yang agak tension menelaah pelajaran..bagus juga bersenam dikala serabot nieh..terkejut rumput rumpai, semut-semut sekalian sebab before this tak lah seramai mana yang berkunjung, sebab ramai yang bersenam di shoping-shoping mall or di atas katil hihihi..…tapi asenye diorang dah tawu sebab keramaian yang melanda kawasan-kawasan kejadian. Almaklumlah, otak memerlukan oksigen yang secukupnya..baru boley mata berjegil melayan notes yang menggunung..sampaikan nak berjoging pown boleh terlanggar bahu penjoging yang laen.hehe..tidak mengape..semangat mencari solution itu penting demi keselesaan masing-masing.
  •  Ape lagi yea..owh yea, tyme nie Golden Screen Cinema, Tanjung Golden Village or ape agi yang seangkatan dengannya mengalami keuntungan yang berlipat kali ganda..hal ini kerana, (fomal plakkan) keadaan stress yang meruncing telah membawa para pelajar yang mahu menduduki exam mencari hiburan di screen besar panggung wayang bagi merehatkan minda..tapikan actually di akhir-akhir semester nieh..ramai yang dah kekontangan wang ringgit mahu dibelanjakan..so,bagi sesapa yang memilih cara ini..sila jangan dibazirkan duet PTPTN yang di bank in kan pada awal semester begitu juga bagi penerima JPA or ape2x aje schorlarship yang laen bagi mengelakkan kemusflisan berlaku..hish student dan masalah tidak BERUANG memang bagai aur dengan tebinglah kan..akrab sungguh.
  •  Selain daripada panggung wayang..pengusaha café dan warung yang berdekatan dengan lokasi pembelajaran ini juga menjadi agak lumayan pada minggu ini..dan ianya akan berlarutan sehinggalah ke minggu exam yang bakal belangsung selepas ini..makanan dan perot memang tidak dapat dipisahkan..makanan adalah sumber tenaga bagi membolehkan otak berfungsi dengan lebih baik lagi yea, tuan2x dan puan2x sekalian..perghh dah jadi doctor plakkan.hehe tetapi haruslah di ingat..jangan terlebyh makan sudah..kang tidak pasal-pasal tersandar kekenyangan sampai study pown ntah kemana kenyangnya..sendiri mau ingatlah kawan..
  • Yang nie paling dan amat bagus..Surau di kolej yang kalau tyme2x biase cam agak sunyi sepi..tapi ramai dah yang mula insaf dan sedar mahu memohon keampunan juga keberkatan daripada-Nya dalam menghadapi saat2x getir mengharungi masa depan. Bagi yang tidak turun ke surau pown sudah rajin membaca Yaasin dan solat juga InsyaAllah tidak lagi berlubang sana-sini. Alhamdulillah kerana masih lagi diberi rasa kesedaran yang menebal dalam diri sendiri. Amin~


Setakat itu sajelah yang mampu disenaraikan berdasarkan penilaian mata hati dan jiwa sendiri. Jika ada lagi yang mahu ditokok tambah..silalah tanpa malu dan segan..ngeh3x :D.Terasa berat sudah mata nieh..okies mahu ketidoran dahulu..gud night..selamat malam..oyasumi nasai..


Sekadar Gambar Hiasan bagi membuktikan dakwaan di point yang ke-5 :)


 Rasa sayang hey,Rasa sayang-sayang hey.. :)

No comments:

Post a Comment